söndag 1 januari 2012

2012; nu kör vi!

Så ligger då äntligen 2012 framför oss, blankt som en insjö i snöfattig vinter. Visserligen är det här med tid något i högsta grad konstruerat, men det hindrar inte mig från att känna att det gamla ligger bakom och att det nya, friska året tar vid.

Nyårslöften har jag inte avlagt på många år, däremot hoppfulla tankar om att bli en gnutta lite bättre människa. Så också i år.

Min förhoppning är att orken ska stå mig bi och att jag ska orka hålla fast vid den korrigerade livsfärdriktningen där vila, motion och mindfulness är viktiga pigghetsingredienser.

Jag hoppas också på spännande utmaningar i arbetet, en ganska dum förhoppning förresten, eftersom jag alltid hittar spännande utmaningar i mitt uppdrag!

Så ser jag fram emot ett festernas år med studentfest, traditionell midsommar med familjen och inte minst den fest vi ska ordna för att fira vår seger över galenskaperna i Strängnäs kommun.

Sist, men inte minst, önskar jag dig ett riktigt fint 2012. Nu kör vi!

Inga kommentarer: