fredag 20 januari 2012

Fredagsmys i arla morgonstund

I morse var jag uppe före tuppen och agerade frukostvärdinna på jobbet. Med tanke på gårdagens inlägg så tänker ni väl att nu är det inte bara tuppen som är galen, men jag kan försäkra er om att läget är helt lugnt.

Jag hade bjudit in personalen till frukost och det var en förväntansfull skara som muggade i sig av allehanda godsaker. Varför bjuda på frukost? Jo, jag anser att grupper behöver göra olika saker tillsammans, inte bara gneta och streta ihop. Ett av syftena var alltså att bara vara tillsammans utan agenda.

Under morgonen ramlade eleverna in vartefter och fällde förvånade kommentarer när de hittade lärarna tillsammans. Se där; det var ett av syftena också, att eleverna ska se att vi arbetar tillsammans för att skapa deras bästa utbildning.

Så nu är det en nöjd rektor Ramevik som tar helg efter en oväntat oväntad vecka. Gör som jag, ha det bra!

Inga kommentarer: