tisdag 3 januari 2012

Thank You for the Music!

Vad gör en rektor Ramevik när hon inte ägnar sig åt bristande ventilation, kvalitetsredovisning, SCB-statistik, uppspikning av tavlor och planering av APT som idag? Ja, oftast blir det en hel del musik. Musiken är helt enkelt en stor del av mitt liv.

På väg till jobbet lyssnar jag alltid på P2:s Aurora; en massa spännande och vacker musik att vakna upp till. På väg hem blir det antingen P1, P2 eller P4, beroende på humör. Och mellandagar som dessa blir det dessutom en hel del webblyssning på P2. Skön musik att ha i bakgrunden när man jobbar i relativ ensamhet.

Hemma vill jag ibland ha det riktigt, riktigt tyst omkring mig, framför allt om blodsockret nått en lite för låg nivå. Fråga bara de som lever med mig ;) Men sen, när middagen slunkit ner, går det alldeles utmärkt att lyssna på något av allt det som finns i CD-hyllan, YouTube eller Spotify. Helt fantastiskt är det att bara kunna vältra sig i all denna musik!

Jag tillhör ju den där utrotningshotade typen som fortfarande köper CD-skivor och idag damp det ner två nya dito i postlådan. Wow! Rebecka Törnqvist och Rigmor Gustavsson blev det mycket lyssning av under eftermiddagen och de tåls verkligen att lyssna på många, många gånger till. Jag säger bara: Thank You for the Music!

För den nyfiken finns här ett par länkar:
Rebecka Törnqvist "I forget" från Scorpions
Rigmor Gustavsson i en liveversion av "Alfie". Mmm...

Inga kommentarer: