fredag 13 januari 2012

Så går en dag ifrån vår tid...

Ännu en vecka förlupen. Hur gick det till? Arbetsdagarna bara flyger iväg och jag ställer mig frågan: "Har jag gjort någon skillnad för våra elever den här veckan?". Jag hoppas det.

Nu börjar eleverna känna igen mig och kommer och diskuterar och frågar om sin utbildning. Det är roligt, och viktigt för mig att få feed back på hur de upplever sin lärandesituation. Under veckan har vi uppmärksammat eleverna på vikten av att ha studiero. De som vill prata får göra det i fikarummet, inte hur och var som helst. Så utifrån det har jag i alla fall gjort skillnad för en elev som kom med just detta bekymmer till mig.

Nu tänker jag inte göra så mycket mer skillnad, utan ta helg och laga lite fredagsmysmiddag. Ikväll blir det att njuta av "På spåret" och sen sova utan hotande väckarklocksignal. Det blir fint, det.

Rektor Ramevik önskar en skön och avkopplande helg!

Inga kommentarer: