onsdag 18 januari 2012

En lista med konstiga saker

Som rektor är man helt inställd på att när man åker till jobbet har man ingen aning om vad dagen ska innehålla. I alla fall blir det sällan som man tänkt. Denna dag var inget undantag.

Visserligen hann jag med mina inbokade möten, bland annat med Arbetsförmedlingen, och jag hann också med ett par samtal med några medarbetare. Dessutom hann jag fixa till personalredogörningen, ett bonus som jag inte räknat med att hinna idag.

Men sen hände nåt som jag definitivt inte räknat med; jag blev intervjuad av tidningen Chef kring rektors svåra roll. Samtalet mynnade ut i att jag håller på att göra en lista över konstiga saker en rektor gör. Att skriva en lista över konstiga saker får väl stå på den listan ;) Jag lovar att återkomma när den listan är klar!

Inga kommentarer: