tisdag 24 januari 2012

Min nya älskling!

Jag vet, det är urfånigt och inte riktigt likt mig. Men jag har fallit pladask för min lilla iPad. I väntan på fodral får den sussa i ett snuttekuddfodral i väskan. Så fort jag kan hivar jag fram den och arbetar (faktiskt!!!) tillsammans med den. Mmm...

Härom dagen blev jag peppad att använda kalendern i den, har redan upptäckt finessen med anteckningar när jag lägger in en aktivitet. Vårens APT:er börjar på detta sätt ta form utan att jag behöver hålla reda på en massa lappar där jag skrivit viktiga saker vartefter jag kommit på dem. Och dagens chefsträff avlöpte med paddan i högsta hugg, anteckningarna klara, bara att plocka fram vid behov.

Men priset tog ändå eftermiddagens konferens med KomVux. Jag gick igenom nya skollagen och ny författning med hjälp av en Power Point via min bärbara dator och Smart Board. Anteckningar om det vi diskuterade förde jag på iPaden. Tänk så smidigt det kan vara med teknik! Så det kanske inte är så konstigt att lilla paddan kommit att bli min nya älskling?!

Inga kommentarer: