torsdag 26 januari 2012

Konstiga listan 2.0

Uppe tidigt för att hinna träna före dagens första möte. Ryckte snopet i gymmets väl låsta dörr och fick moloket traska därifrån. Desto bättre kändes det efter en liten jobbstund på Humles konditori, och sen gick både möte och träning riktigt bra.

"Konstiga listan" jag gjorde för några dagar sedan har blivit en snackis och jag får mig många goa skratt när jag gör saker som skulle kunna platsa där. Ett av dagens bidrag: Jag stötte på en okänd man med någon slags mätutrustning när jag skulle kopiera. Nyfiken som jag är frågade jag vad han pysslade med. Jag är ju bara rektor så varför skulle någon bemöda sig med att informera om att det ska utföras en mätning från företaget X i våra lokaler ;)

I alla fall visade det sig att han utförde elrevision åt fastighetsägaren men nu hade han stött på problem. Det fanns ett rum på kartan som han omöjligt kunde hitta någon ingång till. Eftersom rektor Ramevik i alla fall har liiiite koll på läget, kunde jag berätta för den vilsne mannen att rummet han sökte var Systembolagets personalrum, något som vi inte har tillgång till. Det skulle väl se ut om elever och personal kunde komma in bakvägen på Bolaget?

Ja, så löste sig det lilla mysteriet i alla fall och jag har blivit ett skratt rikare. Å hela listan, då? Ja, den kommer i nästa nummer av Chef och då lovar jag att publicera den. Men här får du några smakprov: porslin, falukorv och trasigt handbollsmål.

Inga kommentarer: