onsdag 4 januari 2012

Många kuggar för att hjulet ska snurra

Det har hänt några gånger att internet och/eller nätverket har legat nere på jobbet. Sällan känner jag mig så handfallen som då. Vad man än ska företa sig så nog sjuttsingen behöver man något från mailen, min hemmamapp, intranätet eller Skolverkets hemsida. Då inser man också att det papperslösa samhället, i alla fall till en del, har kommit för att stanna.

Å så kastar man sig över telefonen i ren desperation och flåsar IT-avdelningen i nacken. Jag måste ju jobba!!!

På vår IT-avdelning jobbar ett litet gäng sköna snubbar som jag förmodar gör sitt allra, allra bästa för att IT-kuggarna ska passa in i våra övriga verksamhetskuggar. Och de får förmodligen dagligen prioritera bland ärendena, trots att just MITT ärende FAKTISKT är viktigast ;)

Jag anar att killarna får utstå en del spott och spe. Här kommer därför en liten kärleksförklaring till dem. Och jag vill understryka att det absolut inte finns några som helst likheter mellan filmen och vår IT-avdelning, jag tycker bara att sketchen är så finurlig och genomrolig :)

IT-support

Inga kommentarer: