onsdag 11 januari 2012

VIS, visare, visast

Arbetsdagen har idag avverkats i Flen, det var VIS-möte på agendan. Av VIS blir jag visare, det är en sak som är säker.

VIS betyder Vuxenutbildning i samverkan och finns på både regional och central nivå. Idag var det Sörmlands rektorer som träffades för att stöta och blöta aktuella frågeställningar. För mig som vuxenutbildningsnovis är detta nätverk avgörande för att jag ska kunna göra ett gott arbete, och jag har redan lärt mig massor på de två gånger vi träffats. Å så har jag knutit några tätare kontakter för vidare samarbete med ett par rektorer. Ska bli spännande!

Idag fördelade vi ett gemensamt sökt statsbidrag och jag ska då inte klaga på min tilldelning, en försvarlig summa pengar utan att ens gläfsa det minsta. Det tackar man för.

En del av punkterna kunde jag mest lyssna till eftersom vi inte har alla delar av vuxenutbildning, exempelvis lärlingar. Andra punkter, som individuella studieplaner och hur vi jobbar med implementeringen av reformerna i Vux12, angick mig i allra högsta grad och jag fick mycket matnyttigt att ta med mig hem. Så, av VIS blir jag helt enkelt visare!

Inga kommentarer: