fredag 27 januari 2012

Tråkigt är inte ordet

Idag har jag jobbat hemma på förmiddagen, det är det enda sättet att få arbeta helt ostört. På agendan stod att förbereda tisdagens konferens då jag ska gå igenom nya skollagen och författningen för Utbildning i svenska för invandrare. Det är mycket att läsa in sig på, men nu känner jag att jag börjar få grepp om lagstiftningen. Det är bra!

Ja, så är det bara att lägga ytterligare en vecka till handlingarna, en vecka som varit mycket innehållsrik. Jag har samtalat med politikerna om kvalitetsredovisningen, fått en positiv budget att arbeta med, haft konferens med KomVux-lärarna, haft flera samtal med medarbetare och elever, varit med på ett hörn vid introduktionen av vår nya administratör, blivit intervjuad och fotad inför en artikel om rektors arbetsmiljö och mycket, mycket mer. Tråkigt är i alla fall ett ord som inte är synonymt med mitt jobb :)

Nu sätter jag mig snart på tåget till Stockholm där jag ska ha helhelg tillsammans med dottern. I kväll ska vi se den fantastiska uppsättningen av Hair på Stadsteatern, och så blir det besök på Östasiatiska och Etnografiska. Allt detta ser jag verkligen fram emot.

Hoppas att du också får en fin helg!

Inga kommentarer: