måndag 2 januari 2012

Att få tänka en tanke till slutet av den

Så här i mellandagarna, när de flesta eleverna och en del av personalen har ledigt, infinner sig ett väldigt jobblugn. Idag tände en av lärarna värmeljus i korridoren, något som behövdes för att tina upp oss i det surmulna vädret. Ljusen bidrog också till ett fortsatt lugn även inuti mig. Skön känsla.

De här dagarna kan jag oftast tänka färdigt en del av alla de tankar som far förbi i skallen, tankar som i vardagsjobbandet ofta blir avbrutna av telefon eller av att någon vill prata en stund. Så nu njuter jag av tankeverkstad och av att få sätta punkt på en och annan tanke.

Men om sanningen ska fram så längtar jag faktiskt också efter nerven i att ha elever och lärare på plats så att det blir lite liv i tankeverksamheten. Jag får nog satsa på att göra en bra blandning av de här tillstånden under 2012!

Inga kommentarer: