torsdag 12 januari 2012

Änglar får kramar!

Jag har en liten tavla på mitt arbetsrum. Den föreställer en liten ängel och har texten: "En ängel på jobbet". Det är långt ifrån alla dagar jag känner mig särskilt änglalik, men ibland inträffade det faktiskt. Tavlan fick jag för länge sedan av en lärare som jag coachade igenom en svår situation. Det var en resa för oss båda därför får den följa med mig i livet.

Men så till dagens lilla historia. En något frustrerad tjej kom till Utbildningscentrum för att reda ut vart hennes ansökan till en kurs tagit vägen. Efter en del pappersletande och telefonerande lyckades jag till sist lokalisera den och hon fick klartecken att börja sin kurs. Kvinnan, som jag aldrig mött tidigare, blev överlycklig och kastade sig om halsen på mig och kramade mig.

Det var då jag kände att det liksom kittlade i mina änglavingar; en behaglig känsla som gjorde den här regntrista dagen väldigt lätt!

Inga kommentarer: