torsdag 1 december 2011

Intet ont som inte har något gott med sig

När man arbetar med människor blir inte alltid dagarna som man tänkt sig, i vilket fall kan man aldrig i förväg veta vilka kringelikrokar en dag ska ta. Det är ibland fruktansvärt enerverande, men för det mesta rätt så charmigt.

Den här dagen blev definitivt inte som jag tänkt mig då min dotter blev dålig och jag behövde ta mig an henne i stället för att åka till arbetet. Även om jag tycker väldigt mycket om mitt arbete så går hennes väl och ve i första hand.

Det har varit lite turer på aktuen och intensiven, men nu är vi hemma i hennes lägenhet och hon snusar gott i sin säng. Och då kommer det goda mitt i det jobbiga: tack vare modern teknik kan jag jobba lite medan hon ändå sover.

Så nu är en kaotisk mailbox rensad på en massa skräp och jag känner mig lätt som en fjäder när jag öppnar mailen. Massor av dokument angående mitt nya arbete har jag också hunnit läsa och det känns riktigt bra. Så; intet ont som inte har något gott med sig!

Inga kommentarer: