onsdag 28 december 2011

Sortera och prata i en salig röra

Igår låg internet nere här hemmavid och jag fick mig en riktig tankeställare kring det där med att vara ständigt uppkopplad. Kändes faktiskt helt OK att vara frånkopplad för ett tag...

Gårdagen ägnade jag annars åt att sortera papper och flytta in i mitt nya arbetsrum. Jag tände ett ljus och lyssnade på P2 julmusik så jag kan inte säga att det gick någon större nöd på mig. Det var underbart skönt att bara få dona omkring själv ett tag och riktigt nöjd blev jag också med rummet. Nu är det några detaljer kvar sen är det jobbklart.

Om gårdagen gick i tysnadens tecken så blev det precis tvärt om idag. Inledde dagen med ett långt och härligt samtal med Ingrid som är projektledare för vårt EU-projekt. Vi diskuterade både mitt och min arbetsgrupps utvecklingsbehov och spånade på framkomliga vägar. Kanske hamnar jag i Hemvärnet, man vet aldrig ;)

Så blev det prat med min assistent Berit om några klurigheter vi har tillsammans. I den bästa av världar fungerar allt klockrent, men tyvärr inte alltid i verkligheten. Men vi gör vad vi kan för att lösa upp knutarna och Berit är till stor hjälp i detta. Hon flyttade också på mitt skrivbord en bit så att inredningen blev ännu bättre. Sån´t gillas!

Som om inte käkmuskulaturen fått sitt så fortsatte jag med ett samtal med vår jämställdhetsstrateg kring vårens fortbildning på Utbildningscentrum. Det är spännande att bolla tankar och upplevelser med Karina. När jag går därifrån har jag alltid fått något matnyttigt att klura vidare på. Mums!

Det blev också en sväng till Torsten på Dansutskolan för att lämna lite papper och pärmar som legat kvar hos mig. I gengäld tog jag med en tavla som jag gärna vill ha på mitt nya arbetsrum. Å så blev det en del snack, förstås.

Ja, så där får man 4 timmar att försvinna in i dåtid, inte alls svårt. Å så mycket nytt jag fått att tänka på, dessutom. Tur att jag ska jobba hemma i morgon så att prat- och skrattmusklerna får vila lite :)

Inga kommentarer: