fredag 30 december 2011

Lugnt och fint

Dagen har hittills gått i lugnets tecken, en härlig känsla som jag inte haft så mycket av tidigare i år. Så jag njuter i fulla drag varenda gång den infinner sig.

Solen skiner över frostnupen mark och jag har tagit mig en riktig långpromenad med mina stavar. En hel del omkullfallna träd kantade min väg och solen värmde så härligt mitt i kalla vintern.

När jag kom hem lyssnade jag på Leif G W som vinterpratat idag. Vilken språklig briljans den mannen har; en ren njutning att lyssna, och inte sällan brister man ut i riktiga asgarv över hans finurligheter. Klicka här så kommer du direkt till SR:s hemsida där du snart kan lyssna till programmet.

Å så har det blivit lite jobb idag också, mest surfande på Skolverkets hemsida som har blivit riktigt bra nu. Det går ju emellanåt att hitta det man letar efter ;). Det händer så otroligt mycket i skolsverige så man måste helt enkelt hålla koll på Skolverkets hemsida för att hinna med i alla svängar. Idag hittade jag matnyttigheter kring de nationella slutproven för SFI och kommentarer till föreskrifterna om legitimation och introduktionsperiod.

Så nu tar jag med mig en bunt kompendier till sängen och fortsätter mitt inmundigande av lagstiftning och annat nytt, denna gång i horisontalläge. Funkar alldeles utmärkt när man jobbar hemma!

Inga kommentarer: