onsdag 21 december 2011

Julkul och ännu mera kul!

Ja ni, kära läsare; ni har säkert förstått att de senaste dagarna varit tunga och sura för mig. Det är inte likt mig att gnälla, men det har bara varit för mycket och för tråkigt med oork. Svårt att inse att allt inte är som förr.

Idag har det dock varit lite mer uppåt, även om tröttheten hänger mig i hasorna. Jag började med ett hurtigt simpass, helt ensam i bassängen. Därefter hade vi mysig julavslutning på Utbildningscentrum där vi, under Ninnis och Kjells ledning, skrålade julsånger efter bästa förmåga. Många nöjda och glada elever vinkade vi av inför ett skönt jullov.

Arbetsdagen kröntes av ett fint medarbetarsamtal och diverse telefonterror; så här års verkar det vara telefonsvararna som arbetar mest :)

Å sen, på väg hem fick jag mitt livs julklapp: en kamp som jag och min sambo fört i över ett halvår har idag gett resultat och vår davidskamp har satt Goliat på hal is. Det är det jag säger: man ska aldrig, aldrig ge sig!!!

Inga kommentarer: