tisdag 20 december 2011

Surt, sa räven...

Att inte ha ork till allt jag vill, det är surt så det svider. Idag har det varit en sån dag. Startade i tidig morgon bilresa på halkiga vägar mot Nyköping. Samtal med företagshälsan, sen förmiddagskaffe hos älskad dotter. Åter i Gnesta blev det mycket god lunch med min personal; Gnesta Strand går verkligen inte av för ishackor!

Så vidtog APT med en något däst församling, chefen inkluderad. Den ambitiösa dagorningen bantades raskt, men många och långa diskussioner blev det ändå. Tur att vi har Berit som håller ordning på oss!!!

Efter baxande av hylla till mitt arbetsrum var så arbetsdagen slut. Orken också. Så innerligt surt att behöva ringa återbud till julbord med min fina personal på Dansut. Surt, surt, surt och jag var som ett äppelkart i juli när jag kom hem.

Men efter ett varmt bad och julkapp innehållandes Ebba von Wachenfeldt-ljuslykta känns livet rätt så OK i alla fall. Fast lite sur är jag fortfarande att jag inte orkar. Ja, mycket sur, egentligen. Men det kommer ju nya dagar. Faktiskt redan i morgon. Och då!!! ;)

Inga kommentarer: