torsdag 15 december 2011

Kickstart för framtiden

Efter två intensiva dagar på Södertuna kom jag hem på eftermiddagen och störtdök ner i sängen, fullständigt utschasad. Ett par timmars god sömn senare har jag nu kvicknat till och ligger framför TV:n med PC:n i knät. Varför göra en sak när man kan göra två? ;)

Jaha, tänker vän av ordning, hur jobbigt kan det vara att bo på Södertuna i två dagar? Inte alls, säger jag, men min ork är inte i topp och kreativa diskussioner kräver sin kvinna. Så jag klagar inte, bara konstaterar.

Vi har ju fått 6 sköna EU-miljoner för att under två år kompetensutveckla alla anställda, en fantastisk möjlighet. Under hösten har drygt 300 medarbetare varit på Södertuna för att vaska fram egna och gemensamma behov, i kombination med att knyta nya kontakter, umgås och äta gott. Det gör man verkligen på Södertuna!

Nu har vi i chefsgruppen gjort samma sak, men också tagit del av vad våra medarbetare skrivit. Det har varit två intensiva och kreativa dagar. I mitt huvud har ett embryo till utvecklingsplan tagit form. Den ska få ligga till sig, processas med personalen och utvecklas. Vilken kickstart för ett spännande framtidsarbete!

Inga kommentarer: