onsdag 7 december 2011

Erövrar ny mark

Det är SÅ spännande att ha nytt jobb, jag får lära mig en massa nya saker som jag tidigare inte hade en aaaaaaning om! Idag har jag varit på Skolverkskonferens kring Yrkesvux-satsningen som vi deltar i. Fast jag höll på att hamna på kursen "Så handskas du med besvärliga personer", kände inte riktigt att det var min grej och lyckades med lite detektivarbete sedan hitta till rätt lokal.

Som chef för vuxenutbildningen önskar jag att alla ska få känna det jag nu känner; en sugande längtan efter att lära mer och en glädje över den mark som sakta erövras i detta nya lärandeland. Och ännu mer hoppas jag på att framöver få locka de unga som ännu inte funnit glädjen i lärandet till Utbildningscentrum. Dagens konferens gav mig en massa nya tankar om hur det ska gå till. Känns gött!

Inga kommentarer: