tisdag 6 december 2011

En ledig dag. Nästan.

Idag har rektor Ramevik varit ledig eftersom det vankas heldag på konferens i morgon. Ledig och ledig, ja, det är en definitionsfråga.

På min härliga stavgångspromenad mitt på dagen ringde den elaka telefonen; panik och bråttom och måste var på luren. Jag slutförde i alla fall min promenad innan arbetet tog vid.

Det där är ett riktigt dilemma och jag vet inte hur jag ska handskas med det alla gånger. Jag hade kunnat strunta i att svara i telefonen, men resultatet hade varit att jag fått jobba i helgen i stället, för måndag är dead line. Punkt slut. Annars inga pengar, och det är inte bra.

Jaja, nu är det undanstökat för stunden, resten måste jag ha mina medarbetares hjälp med att göra. Å på kuppen har jag lärt mig mer om Yrkesvux och vad det innebär för oss i Gnesta. Ja, tänk att det inte går en endaste liten dag utan att man lär sig något!

Inga kommentarer: