fredag 2 mars 2012

Nu är det fredagsmyyyys...

Varför består veckorna bara av måndagar och fredagar? Helg. Måndag, fredag. Helg. I vilket fall så är det fredag. Igen. Och jag riktigt njuter av att glida in i vilans tecken efter en intensiv arbetsvecka. Tänk vilken ynnest det är att ha ett arbete som är utmanande och stimulerande, att få vara delaktig i en massa olika människors liv och utveckling. Det är fantastiskt, men det kräver att jag går ner i varv på helgerna och vilar från allt ansvar.

Den här dagen blev inte som jag tänkt, men den blev lååååååångt mycket bättre än jag kunde tänka mig. Jag avstyrde ett par möten och så tillät jag mig att bara vara i och med min verksamhet. Helt magiskt bra blev det. Massor av småprat med elever och personal, däremellan en massa strykningar från en gedigen göra-lista.

Så det var en mycket nöjd rektor som stegade mot fredagsträningen, med göra-listan i pappersåtervinningen, ett gäng avvinkade fredagsglada medarbetare redan hemmavid, mot ett välförtjänt fredagsmys. Så ska en slipsten dras.

Inga kommentarer: