torsdag 29 mars 2012

Lovsång till ledigheten

Men snälla nån, vart tog våren vägen nu när jag har semester och allt? Vårvindar friska som värsta busvädret. Livet är inte alltid rättvist, men det visste vi ju redan. Ingenting nytt under solen, den sol som inte ens visade sig idag.

Upptäckte tidigare idag att jag kan vara ledig utan att tänka särdeles mycket på jobbet. Det är en ny och galet härlig upplevelse för en som levt med en hjärna som löpt jobbamok det senaste året. Jag njuter av varenda sekund.

I stället för att tänka på jobbet tog jag tåget till Gnesta, tog en fika på Humles, träffade en jurist på banken, tränade och tog sen tåget hem. Sex timmar tog det, men vad gör det när man är ledig och bara behöver njuta av det?

Nu ska jag hugga in på arabiskaläxan och sen blir det nog att sträcka ut sig i soffan och fortsätta ledighetsnjutandet. Mmm... man borde vara ledig oftare ;)

Inga kommentarer: