söndag 1 april 2012

April, april...

"April, april; din dumma sill!" Hur kul är det på en skala att stå där med snopen min och inse att den man litat på till 100 % har lurat en? Noll, tycker jag. Jag känner mig inte alls bekväm med lurendrejeriet på första april, även om en del är riktigt fyndigt och genomskådbart kul. Ståplats på Ryan Air, det tar nog årets pris, även om inget längre förvånar kring det företaget.

Några av mina vänner på Facebook har idag ändrat sin status till singel, förlovad o.s.v. Vad ska man tro? Inte roligt att skoja om, men om det är sant? Ja, morgondagen får väl utvisa läget. Jag känner mig ute på svag is i detta.

Annars har jag ägnat helgen åt trädbeskärning, ett tidsödande arbete med elva äppelträd i trädgården, men också ett kärt besvär. Jag mår så innerligt gott av att dona runt i trädgården, men när snö och regn damp ner från ovan insåg till och med jag att det var läge att avsluta jobbet. Innejobbet blev i stället med att sortera recept. Att laga mat är en av mina stora passioner och uppslagen blev många medan jag bläddrade bland alla urrivna recept.

I morgon är det andra april och jag kan åter förlita mig på folk, det är bra. Å så hoppas jag att det beryktade aprilvädret ger vika så att jag kan fortsätta mina trädklättringsorgier och snygga till äppelträden. I morgon är helt enkelt en annan dag!

Inga kommentarer: