måndag 23 april 2012

Heldag i tankesmedjan

Efter några månader som rektor för vuxenutbildningen har huvudet hunnit bli knökafullt av tankar; tankar om allt som fungerar, tankar om somligt som behöver undersökas närmare, tankar om somt som behöver utvecklas. Idag tog jag saken och tankarna i egna händer och låste in mig i mitt arbetsrum för att tänka ut tankarna på papper. Stundtals såg det rätt så kaotiskt ut, precis som tankarna inne i huvudet. A2-papper blandades med post it-lappar, färgpennor och högvis med papper på skrivbord, stolar och golv. Fram emot dagens slut var det betydligt mer strukturerat, både i huvud och kontor. Äntligen har jag lite struktur på vårt kommande utvecklingsarbete. Nu vidtar finslipning och förstås tänkande tillsammans med personalen. Färdriktningen är klar men färdsätt och rutt måste vi välja tillsammans. Jag ser fram emot denna resa tillsammans med personal och elever på Utbildningscentrum!

Inga kommentarer: