onsdag 11 april 2012

Coacherna, gubevars

Slår man på statstelevisionen dröjer det inte många minuter förrän det dyker upp en reklamsnutt för serien Coacherna. Visserligen är det drama, men jag blir lite smått illamående av det jag ser. Förmodligen är det en drift med alla coacher som dyker upp i alla möjliga och omöjliga sammanhang, men jag har valt att inte kolla. Känns som att jag klarar mig utan detta.

I stället satsar jag på en egen coach, skickliga I i Katrineholm, som hjälper mig att vända ut och in på mina tankar och alltid, alltid, alltid får mig att lära känna nya tankar hos mig själv. Det är långt ifrån den glättiga reklamen, kan jag säga.

Jag har aldrig blivit coachad förut, men genom vårt fantastiska EU-projekt har jag fått den möjligheten. Målet för mig är att utveckla mitt ledarskap och bli mer medveten om vilka tankar som styr mitt handlande. "Jag blir själv förvånader", som mitt östgötska alter ego skulle säga. I ställer frågor, ber mig utveckla, speglar mina tankar och leder mig med emellanåt rätt så hård hand framåt. Det är omtumlande, men oerhört givande.

Till nästa gång har jag fått en riktig tankenöt med mig att vända och vrida på. Spännande! Utmanande! Utvecklande!

Inga kommentarer: