tisdag 17 april 2012

Överkokt hjärna i nöjd kropp

Idag hann jag knappt kliva in på jobbet förrän det snurrade igång. Första halvtimman gick jag runt utan att hinna ta av min kappa och tänkte en stilla tanke om att jag kanske skulle jobba med fastighetsfrågor i stället för pedagogiskt ledarskap. Men sen var kaffeautomatshaveri, avloppsstopp och smart boardsplaceringar utredda.

Sen fortsatte det med en strid ström av samtal med elever, personal och samverkanspersoner, allt krönt av två timmars grupputveckling på slutet av dagen. Det var en överkokt hjärna som lämnade jobbet sen eftermiddag.

Trött, men oerhört nöjd med en högintensiv dag, kan jag konstatera att jag har ett fantastiskt och kreativt arbete, att jag dagligen ställs inför nya utvecklande utmaningar och att varje erfarenhet gör mig till en ännu bättre rektor. I morgon önskar jag mig ett något långsammare arbetstempo, i övrigt ser jag fram mot nya samtal för att utveckla vuxenutbildningen i Gnesta. Yes, we can!

Inga kommentarer: