tisdag 24 april 2012

Så nöjd!

Somliga dagar rullar jag hemåt med ett brett leende i ansiktet; idag var en sådan dag. Visserligen började den lite kaotisk, med en hoper krassliga medarbetare, men de som stod på benen redde ut det hela väldigt väl. Resten av dagen rullade på med spännande diskussioner om blanketter och administration för gymnasieskolan, samtal om ett möte förra veckan som två av oss var lite förbluffade över, flytt av kontorsmöbler, ansökningar till Komvux, budgetarbete, CSN-bekymmer, fixande av vikarie, telefonbryderier, elevsamtal, elevsamtal igen å så djupdykning i Skolinspektionsrapport som förberedelse inför höstens inspektion. Förresten, jag får inte glömma samtal med chefen och sist, men inte minst, mycket trevligt eftermiddagsfika med personalen. Ja, som mest nöjd är jag när jag får vända och vrida tankar med elever och personal, så har det verkligen varit idag. Så när jag susade hemåt i vårsolens glans, ackompanjerad av härlig P2-musik, kände jag mig så nöjd med dagen. Hoppas att du också är nöjd med din dag!

Inga kommentarer: