söndag 15 april 2012

Ett synligt arbete

Efter en heldag i trädgården med vårstädning på agendan kan jag konstatera att jag har en väldig massa muskler. Betydligt fler än jag trodde, faktiskt. Men en riktigt härlig dag har det varit, regnskurarna till trots.

Jag funderar på vad det är som gör att jag riktigt älskar att dona i trädgården, jag gillar till och med ogräsrensning. En av anledningarna är nog att jag ganska fort ser resultat av mitt arbete. Träd som beskärs eller löv som räfsas upp, det syns skillnad på en gång. Annat är det med mitt arbete som rektor. Det kan ta lång tid innan en förändring blir synbar, ibland ser man inte resultatet alls.

Så som underbar avkoppling från arbetet knegar jag vidare i trädgården och njuter i fulla drag. Och det gör inget att det stretar i en del muskler i kväll, det råder jag bot på genom att krypa ner i ett varmt bad snart. Det är dags att ladda upp för en ny, fullspäckad arbetsvecka efter några semesterdagar. Längtar. Både till jobbet och till nya arbetsdagar i trädgården. Man har det då för gött!

Inga kommentarer: