onsdag 4 april 2012

Gillar mitt jobb!

Måndag - sista introduktionen för våren och vi tog emot 6 nya elever. Som vanligt var det en del nerver i dallring, men efter samtal med alla var det lugnare andning och mer avslappnade och glada ansikten. Hade också ett samtal med en elev som inte för sitt liv kunde förstå vad han gjorde med sina gymnasieår. Nu har han fått slita hårt, visserligen med den äran, för att till sist få ett slutbetyg och möjlighet att komma in på sin drömutbildning på högskolan. Tur att KomVux finns!

Tisdag - chefsträff på förmiddagen, som vanligt med en gedigen dagordning, men galant gick det. Eftermiddagen var jag i Oxelösund på ett sörmländskt nätverksmöte om samhällsinformationen som våra nyanlända elever ska erbjudas. Många kunniga människor träffade jag och många tankar fick jag med mig, en helt perfekt eftermiddag helt enkelt.

Å idag är det onsdag och jag har haft semester. Bilbesiktning, stavgång, trädbeskärning och arabiskakurs har stått på agendan, hm, semester var det ju ;) Som ni ser har jag ett väldigt omväxlande och rikt liv, både på arbetet och hemma. Men det blir lite mer semesterdagar nu runt påsk, trots att jag gillar mitt jobb jättemycket!!!

Inga kommentarer: