onsdag 18 april 2012

Hur många tankar ryms det i en hjärna?

Efter några riktigt djuplodande och kreativt virvlande samtal kunde jag idag konstatera att jag är omgiven av ett antal personer som, genom våra samtal, ger mig en fantastisk grund att stå på i mitt ledarskap. Som människa också, förresten. Fullständigt trygg ger jag mig ut i ett prövande av tankar, smakande på ordkombinationer och letande efter framkomliga lösningsvägar. Jag njuter.

Men när klockan var fem och jag lämnade jobbet kände jag att det inte rymdes en enda ny tanke i huvudet, alla tankarna liksom gnagde mot skallbenet. Nu ska tankarna skakas tillrätta, leda till kraft och till fortsatt utveckling av verksamheten. Och jag har blivit lite, lite klokare och förhoppningsvis varit delaktig i mina samtalsvänners utveckling. Mmm...

Inga kommentarer: