fredag 9 mars 2012

Vikten av att nätverka

Ensam är väldigt sällan stark, som människa är man helt enkelt beroende av andra för att fungera. Som chef och ledare är det ett måste.

Jag har förmånen att ha ett mycket stort och välfungerande nätverk omkring mig, ett nätverk som finns med mig i många olika sammanhang. Idag har jag träffat några av dem som betyder väldigt mycket för mig, nämligen min basgrupp från rektorsutbildningen. Det är 2 1/2 år sedan vi tog vår examen, men vi fortsätter att träffas en gång per termin för att stötta varandra och ha väldigt, väldigt roligt tillsammans.

Denna gång var jag värd för träffen och förutom sedvanlig "runda" med grupphandledning visade jag några av godbitarna i Gnesta, nämligen lunch på Gnesta Strand och sedan härlig strandpromenad till Bryggeriholmen och visning på ArtLab. En fin dag blev det och några klokskaper rikare drar jag nu streck för en fantastiskt bra vecka. Nu väntar helg med frösådd och trädbeskärning. Ha en fin helg du också!

Inga kommentarer: