torsdag 15 mars 2012

Att erövra ett språk

Trötter har hållit sitt järngrepp om mig de senaste dagarna, men nu har jag lyft ut honom. Ordning och reda ska det ju va, a la Björklund, å jag lyder. I morgon blir det jobb igen. Känns väldigt bra!

Måste bara lyfta fram den fantastiska krönikören i DN; Dilsa Demirbag-Sten. Idag skriver hon om vikten av att erövra ett helt språk. Hon driver projektet Berättarministeriet och gör ett gigantiskt fint arbete för att utveckla små och stora människor via språket. Heja, heja, säger jag bara.

Jag hoppas också få vara en del i människors växande genom att vara rektor på Utbildningscentrum i Gnesta. Där är verkligen språket centralt, oavsett om vi har svenska som modersmål eller inte. Men livsviktigt är det att ha ett språk. Så det så. Jag kan intyga att det är så nu när jag försöker att lära mig arabiska. Svårt. Men det ska gå. Men vägen dit är fylld av frustration över att inte kunna behärska språket. Se där; Dilsa har rätt!

Läs Dilsas artikel här: http://www.dn.se/nyheter/dilsa-demirbag-sten-det-ar-livsviktigt-att-erovra-ett-helt-sprak

Inga kommentarer: