onsdag 7 mars 2012

Svanhopp utan magplask

Idag har vi haft det näst intill folktomt på skolan, en ganska märklig känsla. Många av KomVux-eleverna var i Stockholm på studiebesök och SFI-eleverna skickades hem när efterarbetet från gårdagens avloppshaveri både lät och luktade mer än vad vi kunde utsätta dem för. Vi som var kvar kände oss till slut impregnerade av klorin och vid lunch skickades ett nytt gäng hem.

Men innan dess hann jag ha ett antal riktigt bra samtal med mina anställda kring den grupputvecklingsplan jag sjösatt och som ska främja ett ökat samarbete mellan våra olika skolformer. Jag älskar dessa samtal med personalen för det är alltid så intressant att höra hur olika vi människor tänker i olika sammanhang. Å sen är utmaningen för mig att liksom lirka hela arbetsgruppen framåt mot gemensamma mål där individerna ibland får ge avkall på det egna för gruppens bästa.

Sa jag att det är en utmaning? Det är det. Men det är också en fantastisk upplevelse att vara med när en grupp utvecklas. Idag känns det som att jag tagit ett stadigt och rätt så elegant hopp från 3-meterssvikten och tanken är att jag tillsammans med personalen ska utarbeta ett riktigt snyggt konstsimsprogram med perfekt tajming. Here we go!

Inga kommentarer: