torsdag 22 mars 2012

Vårtrött och vårglad i en salig blandning

Egentligen är det nog ingen skillnad på orken vare sig det är vår eller någon annan årstid, det är väl bara det att man vill ha lite extra ork nu när det börjar spira i trädgården. Mitt i allt detta härliga har jag tvingats inse att orken inte riktigt räcker till att arbeta heltid, så det blir några veckor med lite mindre arbete. Jag ska samla ihop riktigt mycket med ork!

Efter förmiddagens chefsträff var det dags för erfarenhetsutbyte runt SFI. Jag har initierat ett samarbete mellan Gnesta, Trosa och Oxelösund och idag hade vi vår andra träff. SFI-lärare, studievägledare och rektorer från de olika kommunerna träffades och jag kan lova att vi hade mycket att prata om. Det mest konkreta är en gemensam dag för våra SFI-elever med "starta eget"-information, den ser vi fram emot.

Något annat jag ser fram emot är fler så här fina dagar. Jag behöver ansa mina fruktträd och det är lite roligare när solen skiner än när det är mulet och gråkallt. Så får jag ännu mer sommarlängtan när jag gläntar på locken till mina miniväxthus. Små pyttiga lobeliaplantor tittar nyfiket upp tillsammans med gurka, basilika och tomater. Å när jag sticker ner näsan där och andas in den fuktiga jorddoften, då får jag energi, och vårtröttheten är som bortblåst. Mmm...

Inga kommentarer: