måndag 27 februari 2012

Tankevindlingar utanför boxen

Jag tänker mycket. Kanske för mycket emellanåt. Men utan reflektion över det som sker och det jag gör skulle jag inte komma framåt, göra annorlunda och ibland bättre. Tänker jag.

För närvarande har jag den fantastiska möjligheten att bli coachad i mitt ledarskap, det är en del av projektet Lärande samverkan där all personal kompetensutvecklas. För min del handlar det om att utveckla, synliggöra och förfina mitt ledarskap. Det är en vindlande resa tillsammans med min coach och efter samtalen brukar jag vara helt urlakad i huvudet.

Dagens samtal ledde till nya tankar om hur jag ska utveckla verksamheten tillsammans med mina anställda. Jag vet att det jag gör och säger, och det jag inte gör och inte säger, har effekt på gruppen. Därför är jag mån om att vara en tydlig chef och en förebild. Kräver jag av personalen att de ska passa tider ska jag också göra det. Kräver jag samarbete ska jag också göra det. Unt so weiter.

Det ska bli riktigt roligt att komma till jobbet i morgon och konkretisera mina tankar. Lite utanför boxen är det, men ibland måste man göra det annorlunda för att förändring ska komma till stånd. Åh, nu riktar längtar jag till i morgon!

Inga kommentarer: