onsdag 22 februari 2012

Å än slank hon dit...

Isgata. När jag backade ut bilen från uppfarten fick jag till slut släppa bromsen och bara låta bilen glida ut på vägen, blunda och hoppas att det inte kom någon annan trafikant där. Slirade iväg, men insåg efter några hundratals meter att det inte var förenligt med gott omdöme att fortsätta. Gled i 20 tillbaka hem och planerade om dagen.

Att arbeta hemifrån är något jag helst undviker. Jobb ska göras på jobbet. Men idag fanns inget val. Turligt nog hade jag skollagen och Gymnasium 2011 i väskan, så det var bara att ta itu med förberedelse av morgondagens konferens med KomVux-lärarna.

Å tänk så fiffigt det är med bärbar dator, padda, mobil och VPN; jag har nått alla dokument och personer jag behövt idag, trots att jag varit många mil från jobbet. Det kallar jag bra jobbat.

Ja, det blev en rätt så behaglig arbetsdag vid köksbordet, men i morgon hoppas jag att isgatan är ett minne blott så att jag kan åka till jobbet. Jobb ska utföras på jobbet och med medarbetarna. Annars blir det varken bra eller roligt!

Inga kommentarer: