onsdag 15 februari 2012

GneTrOx?

Jag tror på samarbete. Jag tror på att utbyte av erfarenheter gör verksamheten bättre. Jag tror att vi får det roligare och enklare om vi samarbetar. Amen.

Som ny rektor för vuxenutbildningen såg jag ganska snart att många av mina lärare var helt ensamma i sitt värv och inte hade någon annan att vända och vrida på tankarna med. I alla fall inte frågor om sitt eget ämne. Hm, det måste vi göra något åt, tänkte jag.

Så sagt och sedan gjort. Idag har vuxenutbildningen i Trosa, Oxelösund och Gnesta haft sitt första erfarenhetsutbyte. Det gav mersmak. Även hos oss rektorer, då vi kunde konstatera att våra uppdrag är i princip identiska.

Träffen avslutades med att boka nästa möte som ska gå av stapeln i Gnesta, och sen skrattade vi gott åt några fiffiga namnförslag på vårt samarbete. Vad sägs om GneTrOx? Kanske låter mer som en dödlig injektion än ett härligt samarbete, så det får bli bättre upp. I vilket fall ser vi redan fram emot nästa möte. Oavsett vad vi skrivit in för kryptiska namn i våra kalendrar.

Inga kommentarer: