måndag 13 februari 2012

Leve EU!

Grekerna, i alla fall en del, skyller det ekonomiska eländet på EU. Det här är inget politiskt inlägg så jag säger inget om det. Däremot har jag idag varit smått lyrisk över EU. Hm...?

Jo, vi har ju fått en samling sköna miljoner från EU för att kompetensutveckla verksamheterna och utveckla samverkan. Nu börjar det sakta gestalta sig vad jag ska använda min binge med stålar till. En ovanlig känsla är det att kunna tänka åtminstone liiiiiite fritt om vad vi skulle vilja göra. För det mesta finns det ju små hinder i form av noll pengar, så det är inte helt lätt att kliva utanför den ramen.

I morgon ska jag spåna vidare tillsammans med mina medarbetare, tänker att det är livsviktigt med dialog kring det här även om jag har en del färdriktningar. Utan dialog blir det väl som i Grekland, kanske. Och kravaller klarar jag mig utan.

Inga kommentarer: