fredag 3 februari 2012

Fredag även denna vecka

Denna vecka avrundades med mycket givande diskussioner i chefsgruppen. Jag blir stolt över mig själv och mina kollegor när vi för de här djupa diskussionerna, för jag märker att vi alla drivs av en mycket stark vilja att göra bättre. Med det är det inte sagt att det är så björklundskt illa i vår skolvärld; vi har mycket att vara stolta över. Men det finns saker att utveckla och i den processen vill vi vara med. Annars skulle vi väl inte vara chefer.

De här dagarna är av yttersta vikt för att vi ska kunna följa den där omtalade röden tråden i vår verksamhet. I diskussionerna letar vi oss fram i grundskola, förskola, kulturskola, vuxenutbildning, fritidshem, elevhälsa, administration; ja, allt det som ryms i vår förvaltning. Våra olika verksamhetsperspektiv ger oss en god grund att stå på när vi bygger utbildning tillsammans.

Ja, så blev det då fredag även denna vecka och jag får lämna jobbtankarna några dagar. Nu laddar jag i stället upp för en riktigt härlig musikhelg. Ha det fint du också i helgen!

Inga kommentarer: