torsdag 2 februari 2012

Mycket skratt, och allvar!

Varje termin har vi chefer ett par gemensamma dagar för att formera oss kring nutid och framtid. Så här i tidig bister vårvinter handlar det om kvalitetsredovisningarna och dess vara och faktiskt vara. Många synpunkter har vi. Viss hatkärlek tycker jag mig finna i rummets diskussioner...

Vi vill alla våra verksamheter så väl och vi vill verkligen framåt och bättre. Men att formulera detta i en pappersprodukt känner vi oss mer eller mindre bekväma med. Men det gäller att gilla läget. Myckpet lär vi av varandra under diskussioner, vändande och vridande av tankar.

Å så återvänder jag i tanken till att vi har en fantastisk chefsgrupp, med många olika förmågor och ledarstilar, och inte minst med många olika viljor. Men det är något som berikar och utmanar, vilken härlig arbetssituation!

Så nu lägger jag snart ner huvudet på kudden, ler varmt i hjärtat och hoppas att min sönderskrattade hals ska rehabiliteras under natten. För i morgon väntar nya utmanande diskussioner och tankevurpor för att tillsammans göra Gnestas förskolor och skolor ännu bättre!

Inga kommentarer: