måndag 6 augusti 2012

Rekrytering

Knappt har jag avslutat rekryteringar till Utbildningscentrum förrän det är dags för rekrytering av ny gitarr- och baslärare till Kulturskolan. Det är spännande, svårt och roligt i ett riktigt sammelsurium.

Spännande - nya intressanta människor, med sina erfarenheter och kunskaper är intresserade av att arbeta hos oss. Tänk om just DU ska bli vår medarbetare! Vad kan vi i så fall åstadkomma tillsammans?

Svårt - en av elva sökande ska bli vår nya medarbetare. Har vi valt ut de mest intressanta för intervju eller har vi missat vår stjärna?

Roligt - vi har många mycket kompetenta sökande, det är fantastiskt roligt. Att intervjua dem ska bli en ren och skär njutning!

Och nästan roligast av allt är att jag numera har en arbetslagsledare som bistår mig i hög grad i detta arbete, en ny roll för mig att vänja mig vid. Tursamt nog var vi i stort sett överens om vilka vi skulle kalla till intervju, en god början för vårt fortsatta samarbete. Det artar sig till ett riktigt bra läsår!

Inga kommentarer: