tisdag 14 augusti 2012

Music, music, music...

"Put another nickel in...", ja, idag har jag inte behövt betala ett nickel för att lyssna på god musik, tvärt om. Jag har fått njuta på betald arbetstid. Och ändå jobbar jag inte på Tillväxtverket.

Vi håller på att rekrytera en ny gitarr- och baslärare till Kulturskolan och förutom sedvanlig intervju har vi provspelningar, ett mycket bra drag har det visat sig. Att i ord beskriva vad man går för är inte alltid så lätt, nej, hantverket är ju också en viktig del. I denna rekrytering får de sökande verkligen visa vad de går för. Jag funderar också över hur motsvarande skulle kunna ske för lärare i andra ämnen.

Men idag har jag har lyssnat och njutit, ställt frågor och motfrågor, och fascinerats av hur olika vi människor är och hur olika vår musikalitet kan yttra sig. Helt fantastiskt är det, och i morgon fortsätter vi med fler intervjuer. Keep on rockin'!

Inga kommentarer: