lördag 18 augusti 2012

Alla bollar i luften

Ungefär halvvägs in i denna vecka kände jag att jag hade alldeles för många bollar i cirkulation i luften och såg inte riktigt hur jag skulle kunna ta ner dem på ett snyggt sätt. Det är ingen bra känsla två veckor efter semestern. Men så hände nåt avgörande.

Veckan har inneburit många timmars intervjuande av sökande till gitarrlärartjänsten på Kulturskolan och när vi var klara hade vi vår utvalde. Och han tackade ja! Den bollen tog jag emot med stor värme i min famn och sen kunde jag börja plocka ner övriga bollar också, en efter en. Dessutom mycket nöjd med en kanonrekrytering.

När jag låste arbetsrummet igår var det en mycket nöjd bollfångande rektor som tog helg. Ett 15-tal nya elever på komvux är introducerade, Kulturskolans personal har startat upp med en bra föreläsning om normer och jämställdhet, en medarbetare är avtackad och på väg mot nya äventyr, APT:er inför nästa vecka är förberedda och jag har gjort mitt första gymnasiebesök. Det handlar inte bara om att kunna ha många bollar i luften. Man måste kunna ta ner dem också!

Inga kommentarer: