onsdag 22 augusti 2012

Ännu en nöjddag

Sådär ja, nu är all verksamhet igångkickad för hösten. Ja, inte särvux då, där väntar vi på vår nya lärare. Men idag har i alla fall ett glatt och härligt gäng på Kulturskolan dragit igång höstterminen på riktigt. Vi är taggade inför en riktigt bra termin, det känns helt otroligt bra att vara tillbaka där!

Så har jag gjort mitt första gymnasiebesök, väldigt spännande! Tanken är att jag ska följa upp hur det går för våra gymnasieelever som finns på ett 55-tal skolor runt om i landet. Erfarenheterna ska sedan föras tillbaka till förskola och skola för att vi ska kunna göra undervisningen ännu, ännu bättre.

Idag handlade det om en elev som behöver lite extra stöd, och jag ville träffa rektorn för att höra hur de stöttat eleven under våren och hur planerna ser ut för hösten. Att bara pytsa in pengar till en assistent är ingen bra hjälp för eleven, nej, utvärderingsbara mål ska det vara så vi ser effekterna. Och det blir uppföljning om ett par månader på den här skolan, kan jag lova.

Händelserika är i sanning mina arbetsdagar och ingen är den andra lik. Somliga arbetsuppgifter skulle jag vilja ägna lite mer tid, andra tradiga skrivbordsjobb skulle jag helst slippa, men för det mesta har jag väldigt roliga och spännande jobb att göra. Så jag skriver väl som jag gör rätt ofta nu för tiden: jag är så nöjd!

Inga kommentarer: