torsdag 9 augusti 2012

Jag älskar mitt arbete!

Dagarna bara visslar förbi, jag har nästan svårt att minnas förmiddagarna när jag åker hem vid fem. Mail ska besvaras, planerade möten genomföras och planering ska ske inför stundande komvux- och gymnasiestart. Å mitt i allt ringer mobilen och avbryter all tillstymmelse till tanke- och arbetsro. Det märks att folk är tillbaka efter semestern.

Idag har jag varit med om det där underbara som en chef verkligen vill uppleva; personalen kommer med egna, goda initiativ om förbättring. Det händer förvisso ganska ofta tycker jag, men åt dagens förbättringar säger jag bara: YES!!!

Efter lunch fick jag besök av två unga damer med iPad, proffslurar och inspelad låt från Popkollo i somras. Jag lyssnade, fick behaglig ryggrysningar och gav tjejerna en plats på kommande Världens barn-galan i oktober. Jisses, så bra! Jag jobbar på att delge er låten här så småningom. Måste bara höras!

Jaha, den här dagen kan nog sammanfattas med papperssortering, informationsskrivande, utvecklingsdiskussioner och fascination över mänsklighetens breda spektra av kompetenser. Jag älskar mitt arbete. Trots papperssorterandet!

Inga kommentarer: