fredag 3 augusti 2012

5-stegsraket: etapp 1

Tjong i buljongen, vad den veckan rasslade till! I måndags var det min första arbetsdag efter semester och det kändes väldigt okej. Det blev två gedigna planeringsdagar för mig innan första delen av min 5-stegsraket brann av. Ja, det låter kanske lite drastiskt, men jag tänker så om de fem verksamheter jag ska kicka igång de närmaste veckorna.

Först ut på banan var SFI-lärarna och vi har haft tre mycket intensiva och väldigt, väldigt bra planeringsdagar tillsammans. På måndag börjar våra SFI-elever och vi är taggade att möta dem och leda dem vidare på språklärandets bana.

Det ska bli härligt att åter ha elever i huset. Personal i all ära, men det är faktiskt först när eleverna är på plats som det är "på riktigt". På måndag börjar också Komvux-lärarna, del 2 av raketen. Men det tar vi då. Nu ska jag ha helg och vara sååå nöjd med min första arbetsvecka!

Inga kommentarer: