fredag 29 juni 2012

Nästan semester

Härom dagen blev jag så innerligt trött på alla papper som låg travade precis överallt i mitt arbetsrum. Som den kraftfulla kvinna jag är (hm...) tog jag ett stort grepp om alltihop och lyfte in hela skrabbet i ett intilliggande klassrum. Det var skönt att slippa se eländet och faktiskt blev det lite lättare att tänka och arbeta sen. Som en parantes kan man ju undra vart det papperslösa samhället tog vägen...

I vilket fall har den här veckan handlat om att sakta och i ordnade former bära tillbaka alla papper till arbetsrummet, vilket har fungerat alldeles utmärkt. Varje morgon har jag gjort en dagsplanering och faktum är att den hållt ganska bra. Det som nu är kvar i klassrummet, vilket förvisso är en hel del, är sånt som jag inte behöver ägna en millismuttanke förrän i augusti nån gång. Aaah, så go känsla.

Det finns några saker som måste åtgärdas innan jag får semester, men i stora drag är allt klart inför hösten. Jag känner mig så nöjd och tacksam över detta. Som kronan på verket kunde jag dessutom skörda årets första jordgubbar när jag kom hem i kväll. Det är väl nästan semester så det heter duga!

Inga kommentarer: