söndag 1 juli 2012

Lagspel ignesta ;)

Kollar fotbolls-VM och final, men min simultankapacitet tillåter en glutt på paddan emellanåt. Spanien regerar, men Italien har ryckt upp sig på sistone. Fascineras över att Gnesta får en massa gratisreklam hela tiden ;)

I vanlig ordning tänker jag i bilder kring det jag upplever och kring mitt ledarskap. Vad det gäller fotboll tänker jag att det är lagspel som räknas. Att köra solospel är sällan gångbart. Å tränaren kan stå där vid sidan av planen och skrika sig hes under matchen, vem hör det i all villervalla?

Nej, i ledarskap handlar det om att träna laget för match, att förutse vilka situationer som kan uppstå, och att drilla laget för det allra, allra hårdaste motståndet. Sen kan hela laget njuta under pågående spel, man är ju tränad för nåt värre.

Nu sitter jag och bara njuter av ursnyggt spel och dribblande, precis som jag njuter när mina medarbetare utför ett underbart arbete. Iniesta - i Gnesta!

Inga kommentarer: