tisdag 15 maj 2012

Vilken härlig dag, tra la la!!!

Somliga dagar åker jag hem från jobbet och är bara så nöjd, nöjd, nöjd! Det betyder inte att jag är missnöjd de andra dagarna, men somliga dagar är bara riktiga fullträffar. Så var det idag.

Förmiddagen ägnades åt ekonomiutbildning. Den var intressant och bra, men jag satt mest och längtade efter att få gå över gatan till mitt eget Utbildningscentrum och mina medarbetare som jag inte träffat på några dagar. Framåt lunch äntrade jag så skeppet för fortsatt seglats framåt.

Det är i mötet med mina medarbetare som jag mår som bäst, och förmodligen gör mitt jobb som bäst också, för den delen. Ledarskap från skrivbordet är inte min melodi, nej, det är i mötet som mening skapas och tankar bryts och utvecklas. Där vill jag vara, där vill jag verka. Och idag blev det en sån dag då skrivbordet inte åt upp mig.

Efter några timmars diversearbete blev det så dags för arbetsplatsträff med en gedigen agenda. Vi började med att berätta om vilka förväntningar var och en hade på mötet och det var en fröjd att höra allas tankar och önskningar. Sen bara fortsatte det i en kreativ och effektiv ton, med många goda skratt på vägen. Stort och smått, mycket viktigt blandat med lite mindre viktigt. Men wow, så härligt det kändes att få segla iväg med min fina arbetsgrupp!

Ja, nu tar jag semester med ett sånt där väldigt nöjt leende på läpparna. Visst ska det bli skönt med lite trädgårdsarbetesdagar, men jag längtar redan efter måndag och nya seglatser med medarbetarna. Nöjd, nöjd, nöjd och så glad!

Inga kommentarer: