onsdag 2 maj 2012

Njut!

Efter en skön långledighet med rekreerande trädgårdsarbete tvingades jag i morse inse att den där Trötter dyker upp lite nu och då, trots att jag sagt upp bekantskapen med honom för länge sedan. Men till skillnad mot tidigare tar jag honom på allvar, så idag fick det bli vilodag.

Jag verkligen hatar att vila. Det kryper i mig och jag blir otålig och rastlös, går upp en stund, men raglar snart tillbaka ner mellan lakanen. Varför ska det vara så svårt, det där med lagom? Jag tycker att jag hittat balans på jobbet, men tydligen måste jag bli bättre på att balansera med orken hemmavid. Det är så svårt.

Nyss tog vi en fika ute, det var fantastiskt skönt. Sakta känner jag har krafterna återvänder, vilket gläder mig. Och läxan för mig blir nu att njuta ännu mer av allt det vackra i trädgård och natur, inte bara stå med näsan i jorden och dona. Gör det du också; njut!

Inga kommentarer: